2013-2014 სასწავლო წელი
V ა კლასი
( 144 სთ)
#
|
თემის
დასახელება
|
მიზანი
|
საათების
რაოდენობა
|
ჩატარების
თარიღი
|
I
თავი
|
ნატურალური
რიცხვები
|
19
|
სექტემბერი
|
|
1.1
|
ნუმერაცია.
|
1.
გავიმეოროთ
წინა კლასებში ნასწავლი მასალა;
2.
გავეცნოთ
მრავალნიშნა ნატურალური რიცხვებს.
|
2
|
15,
16
|
1.2
|
რიცხვების
ქართულ ანბანური და რომაული ნუმერაცია.
|
1.
გავეცნოთ
ა) ქართულ ანბანურ ნუმერაციას.
ბ) რომაულ ნუმერაციას.
2.
გავიმეოროთ
განვლილი მასალა.
|
2
|
17,18
|
1.3
|
რიცხვების
შედარება.
|
გავიმეოროთ
და გავიღრმავოთ ცოდნა რიცხვების შედარების შესახებ
|
2
|
19,
22
|
1.4
|
რიცხვის
დამრგვალება.
|
ვისწავლოთ რიცხვის
დამრგვალება მოცემულ თანრიგამდე და მისი გამოყენება გამოთვლების შესაფასებლად.
|
1
|
23
|
1.5
|
წირები. წრფისა და
წერტილის ურთიერთმდებარეობა.
|
1.
გავეცნოთ
წრფეს, ვისწავლოთ მისი ამოცნობა, დასახელება, დახაზვა.
2.
განვიხილოთ
წრფისა და წერტილების ურთიერთმდებარეობა.
|
1
|
24
|
1.6
|
წერტილების
ურთიერთგანლაგება წრფეებზე. პარალელური წრფეები
|
1.
გავეცნოთ
წრფეზე წერტილების მდებარეობას.
2.
განვიხილოთ
წრფეების ურთიერთმდებარეობის სხვადასხვა შემთხვევები.
|
1
|
25
|
1.7
|
სხივი.
მონაკვეთი. მონაკვეთის სიგრძე.
|
გავიმეოროთ
და გავიღრმაოთ ცოდნა თემაზე: წერტილი, სხივი, მონაკვეთი. მონაკვეთის სიგრძე, მონაკვეთების
სიგრძეთა შედარება.
|
2
|
26,
29
|
1.8
|
ტეხილი.
|
გავიხსენოთ:
ა) ტეხილი,
მისი აღნიშვნა, დასახელება, მდგენი მონაკვეთები;
ბ) იმ მონაკვეთის
თვისება, რომელიც ტეხილის ბოლოებს აერთებს.
|
2
|
30,
ოქტომბერი
1
|
1.9
|
მასა.
მასის საზომი ერთეულები.
|
გავეცნოთ:
1)
გავეცნოთ
მასის საზომ ახალ - ერთეულს მილიგრამს( მგ),
2)
გავეცნოთ
მილოგრამის თანაფარდობას მასის საზომ სხვა ერთეულებთან.
|
2
|
2,
3
|
I თავის დამატებითი
სავარჯიშოები.
|
2
|
6,
7
|
||
ტესტი
№ 1.
|
||||
Semajamebeli samuSao #1
|
1
|
8
|
||
სარეზერვო
დრო
|
1
|
9
|
||
I I თავი
|
გამოსახულება. კუთხე. მრავალკუთხედი.
|
15
|
||
2.1
|
რიცხვითი
გამოსახულება.
|
1.
რიცხვითი
გამოსახულების წაკითხვა და ჩაწერა;
2.
გამოსახულების შედგენა ამოცანის პირობის მიხედვით;
3.
გამოსახულების
მნიშვნელობის გამოთვლა.
4.
რიცხვითი
გამოსახულებების მნიშვნელობათა შედარება.
|
1
|
10
|
2.2
|
ასოითი
გამოსახულება.
|
1.
გავეცნოთ
ასოით გამოსახულებას, ვისწავლოთ წაკითხვა და ჩაწერა.
2.
ვისწავლოთ
ამოცანის პირობების მიხედვით ასოითი გამოსახულების შედგენა.
3.
გამოვთვალოთ
ასოითი გამოსახულების მნიშვნელობა ასოს სხვადასხვა მნიშვნელობისათვის.
|
2
|
13,
15
|
2.3
|
განტოლება.
|
გავეცნოთ განტოლებას
და ვისწავლოთ მარტივი განტოლების ამოხსნა.
|
3
|
16,
17, 20
|
2.4
|
კუთხე. კუთხეების შედარება. კუთხეების
სახეები.
|
გავეცნოთ კუთხეების
სახეებს და ვისწავლოთ მათი ჩაწერა, წაკითხვა და ამოცნობა.
|
2
|
21,
22
|
2.5
|
სამკუთხედი.
|
გავეცნოთ:
1) სამკუთხედს
და მის სახეობებს კუთხეების მიხედვით;
2)სამკუთხედის
გვერდების თვისებებს
|
3
|
23,
24, 27
|
I I თავის დამატებითი
სავარჯიშოები.
|
2
|
28,
29
|
||
ტესტი
№ 2.
|
||||
Semajamebeli samuSao #2
|
1
|
30
|
||
სარეზერვო
დრო
|
1
|
31
|
||
III
თავი
|
არითმეტიკული
მოქმედებები ნატურალურ რიცხვებზე და მათი თვისებები.
|
24
|
ნოემბერი
|
|
3.1
|
მრავალნიშნა
რიცხვების შეკრება და მათი თვისებები.
|
ა) ჩამოვაყალიბოთ
და ასოების გამოყენებით ჩავწეროთ შეკრების გადანაცვლებადობის და ჯუფდებადობის თვისებები.
ბ) განვიხილოთ
შეკრების კერძო შემთხვევები.
გ) ვისწავლოთ
შეკრების თვისებების გამოყენება გამოთვლებში.
დ) ვისწავლოთ
როგორ ხდება მილიონზე დიდი ნატურალური რიცხვების შეკრება.
|
2
|
3,
4
|
3.2
|
მრავალნიშნა
რიცხვების გამოკლება.
|
ა) ვისწავლოთ
როგორ ხდება მილიონზე დიდი ნატურალური რიცხვების გამოკლება.
ბ) განვიხილოთ
გამოკლების კერძო შემთხვევები.
გ) განვიხილოთ
ჯამიდან რიცხვის გამოკლება და რიცხვიდან ჯამისა და სხვაობის გამოკლება.
დ) ვისწავლოთ
გამოკლების თვისებების გამოყენება გამოთვლებში.
|
2
|
5,
6
|
3.3
|
მრავალნიშნა
რიცხვების გამრავლება. გამრავლების გადანაცვლებადობისა და ჯუფდებადობის თვისება.
|
ა) ჩამოვაყალიბოთ
და ასოების გამოყენებით ჩავწეროთ გამრავლების გადანაცვლებადობისა და ჯუფთებადობის
თვისებები.
ბ) განვიხილოთ
გამრავლების კერძო შემთხვევები.
გ) ვისწავლოთ
გამრავლების თვისებების გამოყენება გამოთვლებში.
დ) ვისწავლოთ
როგორ ხდება მილიონზე დიდი ნატურალური რიცხვების გამრავლება.
|
2
|
7,
10
|
3.4
|
განრიგებადობის
თვისება.
|
ვისწავლოთ გამრავლების
განრიგებადობის კანონი ჯამისა და სხვაობის მიმართ და გამოვიყენოთ იგი გამოსახულების
გამარტივებასა და მისი მნიშვნელობის გამოსათვლელად.
|
2
|
11,
12
|
3.5
|
გამოსახულების
გარდაქმნა. საერთო მამრავლის ფრჩხილებს გარეთ გატანა
|
ვისწავლოთ გამოსახულების
გამარტივება. საერთო მამრავლის ფრჩხილებს
გარეთ გატანის გზით.
|
2
|
13,
14
|
3.6
|
დამატებითი
სავარჯიშოები
|
2
|
17,
18
|
|
ტესტი
№ 3
|
||||
Semajamebeli samuSao #3
|
1
|
19
|
||
3.7
|
გაყოფა.
გაყოფის კერძო შემთხვევები.
|
ა) განვიხილოთ გაყოფის კერძო შემთხვევები და ჩავწეროთ ასოების გამოყენებით.
ბ) გავიღრმაოთ ცოდნა და გავიწაფოთ გაყოფის უცნობი კომპონენტის პოვნაში.
|
2
|
20,
21
|
3.8
|
მრავალნიშნა
რიცხვების გაყოფა
|
ვისწავლოთ ნატურალური
რიცხვის ორნიშნა, სამნიშნა და მრავალნიშნა რიცხვზე გაყოფა.
|
1
|
24
|
3.9
|
დამატებითი
სავარჯიშოები ოთხივე არითმეტიკულ მოქმედებაზე.
|
განვიმტკიცოთ
ცოდნა არითმეტიკული მოქმედებებისა და მათი თვისებების შესახებ .
გავიწაფოთ მათ
ეფექტურად გამოყენებაში.
|
2
|
25,
26
|
3.10
|
რიცხვის
ხარისხი
|
1.
გავეცნოთ
რიცხვის ხარისხს.
2.
ვისწავლოთ
10-ის ხარისხების გამოყენება დიდი რიცხვების ჩასაწერად.
|
2
|
27,
28
|
I I I თავის დამატებითი სავარჯიშოები
|
2
|
დეკემბერი
1,
2
|
||
ტესტი
№ 4
|
||||
Semajamebeli samuSao #4
|
1
|
3
|
||
სარეზერვო
დრო
|
1
|
4
|
||
I V თავი
|
ამოცანები
მოძრაობაზე. ფართობი.
|
18
|
||
4.1
|
სიჩქარე.
|
გავეცნოთ სიჩქარის ცნებას, სიჩქარის დამოკიდებულებას დროსთან და
მანძილთან. ვისწავლოთ სიჩქარის გამოთვლა.
|
2
|
5,
8
|
4.2
|
მოძრაობა
შემხვედრი მიმართულებით.
|
გავეცნოთ მოძრაობაზე
ისეთ ამოცანებს, როდესაც ორი სხეული მოძრაობს შემხვედრი მიმართულებით
|
2
|
9,
10
|
4.3
|
მოძრაობა
საწინააღმდეგო მიმართულებით.
|
გავეცნოთ მოძრაობაზე
ისეთ ამოცანებს, როდესაც ორი სხეული მოძრაობს ერთმანეთის საწინააღმდეგო მიმართულებით.
|
2
|
11,
12
|
4.4
|
წყალზე
მოძრაობის ამოცანები.
|
ვისწავლოთ როგორაა
დამოკიდებული დინების სიჩქარეზე წყალზე მოძრავი სხეულის სიჩქარე.
|
2
|
15.16
|
4.5
|
მართკუთხედის
პერიმეტრი.
|
გავიღრმავოთ ცოდნა მართკუთხედის შესახებ
|
2
|
17,18
|
4.6
|
ფართობი.
|
გავეცნოთ ფართობის
ცნებას. ვისწავლოთ ფიგურების შედარება ფართობის მიხედვით. ფართობის გამოთვლა პალეტით,
დამფარავი კვადრატებით.
|
2
|
19,22
|
პრაქტიკული
სამუშაო
|
1
|
23
|
||
4.7
|
მართკუთხედის
და კვადრატის ფართობების გამოთვლა.
|
ვისწავლოთ:
ა) მართკუთხედის;
ბ) კვადრატის
ფართობის გამოთვლის წესი.
|
2
|
24,25
|
I V თავის დამატებითი
სავარჯიშოები
|
2
|
|||
ტესტი
№ 5.
|
||||
Semajamebeli samuSao#5
|
1
|
|||
სარეზერვო
დრო
|
1
|
|||
V თავი
|
მონაცემთა
ანალიზი
|
15
|
||
5.1
|
ცხრილების
წაკითხვა, შევსება, დამუშავება.
|
გავიღრმავოთ
ცოდნა ცხრილის წაკითხვა - შედგენაზე, მონაცემთა დამუსავება- დახარისხებაზე. ვისწავლოთ
სიხშირის ცხრილის შედგენა-დამუშავება.
|
2
|
|
5.2
|
პიქტოგრამა–დიაგრამა.
|
გავიღრმავოთ
ცოდნა ცხრილის, პიქტოგრამის და დიაგრამის წაკითხვასა და შედგენაზე, მონაცემთა შეგროვება-დამუშავება-დახარისხებაზე.
|
2
|
|
5.3
|
სქემის
გამოყენება ამოცანის ამოხსნისას.
|
ამოვხსნათ ამოცანები
სქემის გამოყენებით,
|
2
|
|
5.4
|
დამატებითი
სავარჯიშოები.
|
2
|
||
ტესტი
№ 6.
|
||||
Semajamebeli samuSao #6
|
1
|
|||
5.5
|
საკოორდინატო
ბადე.
|
ვისწავლოთ ორიენტირება
ბადეზე კოორდინატების გამოყენებით.
|
1
|
|
5.6
|
მართკუთხა
პარალელეპიპედი. კუბი.
|
გავიღრმავოთ
ცოდნა:
ა) მართკუთხა
პარალელეპიპედისა და კუბის შესახებ.
ბ) ვიმუშავოთ
შლილებზე.
|
2
|
|
V თავის დამატებითი სავარჯიშოები
|
2
|
|||
ტესტი
№ 7.
|
||||
Semajamebeli samuSao #7
|
1
|
|||
სარეზერვო დრო
|
1
|
|||
V I თავი
|
გაყოფადობა
|
16
|
||
6.1
|
რიცხვის
გამყოფი და ჯერადი.
|
გავეცნოთ რიცხვის
გამყოფისა და ჯერადის ცნებას, მარტივ და შედგენილ რიცხვებს.
|
2
|
|
6.2
|
რიცხვის
2–ზე, 5–ზე და 10–ზე გაყოფადობის ნიშნები.
|
ვისწავლოთ რიცხვის
2-ზე, 5-ზე და 10- ზე გაყოფადობის ნიშნები.
|
2
|
|
6.3
|
რიცხვის
2–ზე, 5–ზე და 10–ზე გაყოფით მიღებული ნაშთის გამოთვლა.
|
ვისწავლოთ რიცხვის
2-ზე, 5-ზე და 10- ზე გაყოფით მიღებული ნაშთის გამოთვლა რიცხვის ჩანაწერის მიხედვით.
|
2
|
|
6.4
|
ამოცანის
ამოხსნა განტოლების შედგენით.
|
ვისწავლოთ ამოცანის
ამოხსნა განტოლების შედგენით.
|
4
|
|
6.5
|
წრე
და მისი ნაწილები.
|
გავეცნოთ წრეს
და მის ნაწილებს.
|
3
|
|
V I თავის დამატებითი
სავარჯიშოები
|
2
|
|||
ტესტი
№ 8.
|
||||
Semajamebeli samuSao #8
|
1
|
|||
სარეზერვო დრო
|
1
|
|||
V I I თავი
|
წილადი
|
37
|
||
7.1
|
ნაწილი.
|
ვისწავლოთ:
ა) ფიგურის
ნაწილების ამოცნობა, დასახელება, ჩაწერა და გამოთვლა.
ბ) მარტივი
ამოცანების ამოხსნა ნაწილებზე.
|
2
|
|
7.2
|
წილადი.
|
გავეცნოთ წილადს.
ვისწავლოთ მისი ჩაწერა, წაკითხვა და მოდელზე ჩვენება.
|
2
|
|
7.3
|
წილადების
შედარება.
|
ვისწავლოთ ტოლმნიშვნელიანი
და ტოლმრიცხველიანი წილადების შედარება.
|
2
|
|
7.4
|
წილადი
როგორც გაყოფის შედეგი.
|
გავეცნოთ წილადსა
და განაყოფს შორის კავშირს. ვისწავლოთ წილადის ჩაწერა გაყოფის სახით და პირიქით.
|
1
|
|
7.5
|
წესიერი
და არაწესიერი წილადები. შერეული რიცხვი.
|
გავეცნოთ წესიერ
და არაწესიერ წილადებს, შერეულ რიცხვებს. ვისწავლოთ არაწესიერი წილადის ჩაწერა შერეული
რიცხვის სახით. შევძლოთ წილადის 1-თან შედარება.
|
2
|
|
7.6
|
წილადი
და შერეული რიცხვების გამოსახვა .
|
ვისწავლოთ წილადი
და შერეული რიცხვების შესაბამისი წერტილების გამოსახვა რიცხვით სხივზე.
|
2
|
|
ტესტი
# 9
|
||||
Semajamebeli samuSao#9
|
1
|
|||
7.7
|
ტოლმნიშვნელიანი
წილადების შეკრება.
|
ვისწავლოთ ტოლმნიშვნელიანი
წილადების შეკრება და მისი გამოყენება გამოთვლების დროს.
|
2
|
|
7.8
|
შერეული
რიცხვის წილადი სახით წარმოდგენა.
|
ვისწავლოთ შერეული
რიცხვის წილადის სახით წარმოდგენა
|
2
|
|
7.9
|
ტოლმნიშვნელიანი
წილადების გამოკლება.
|
ვისწავლოთ როგორ
ხდება ტოლმნიშვნელიანი წილადების გამოკლება. შევძლოთ წილადის 1-მდე დამატების მოძებნა.
|
1
|
|
7.10
|
შერეული
რიცხვების გამოკლება.
|
ვისწავლოთ შერეული
რიცხვებისა და მთელიდან წილადის გამოკლება.
|
2
|
|
7.11
|
წილადის
სიდიდის ცვლის სხვადასხვა შემთხვევა.
|
ა) გავარკვიოთ
როგორ იცვლება წილადის სიდიდე მისი მრიცხველის ან მნიშვნელის რამდენჯერმე გადიდებით
ან შემცირებით.
ბ) ვისწავლოთ
წილადის ნატურალურ რიცხვზე გამრავლების წესი და გამოვიყენოთ გამოთვლებში.
|
2
|
|
7.12
|
წილადის
ძირითადი თვისება. წილადის შეკვეცა.
|
ვისწავლოთ წილადის
ძირითადი თვისება და შევძლოთ მისი გამოყენება წილადის შესაკვეცად.
|
4
|
|
7.13
|
წილადების
შედარება.
|
ვისწავლოთ წილადების
შედარება
|
2
|
|
V I I თავის დამატებითი
სავარჯიშოები
|
2
|
|||
ტესტი
№ 10
|
||||
Semajamebeli samuSao #10
|
1
|
|||
კურსის
გასამეორებელი სავარჯიშოები
|
7
|
თემატური გეგმა
132 სთ
(I სემესტრი 74 სთ)
VI ბ კლასი
N
|
თემა
და მასში შემავალი საკითხები
|
თემის
ბოლოს მისაღწევი შედეგი
|
საათების
რაოდენობა
|
ჩატარების
თარიღი
|
შენიშვნა
|
თავი
I
|
გაყოფადობა
|
28
საათი
|
სექტემბერი
|
I სემესტრი
26
სთ
|
|
1.1
|
ამოცანები ნატურალური რიცხვის ჩაწერაზე
|
ვისწავლოთ ამოცანების ამოხსნა ათობითი
პოზიციური სისტემის გამოყენებით
|
7
|
15,
16, 17, 18, 19,
22,
23
|
|
1.2
|
მარტივი და შედგენილი რიცხვები
|
ამოვხსნათ ამოოცანები ნატურალური
რიცხვის გამყოფებსა და ჯერადებზე
|
3
|
24,
25, 26
|
|
1.3
|
გაყოფადობის ნიშნები
|
v ვისწავლოთ 3-ზე და 9-ზე გაყოფადობის
ნიშნები;
v გამოვიყენოთ გაყოფადობის ნიშნები
წილადის შესაკვეცად.
|
3
|
29,
30, 1
|
|
1.4
|
რიცხვის დაშლა მამრავლებად
|
ვისწავლოთ რიცხვის დაშლა მარტივ
მამრავლებად
|
3
|
ოქტომბერი
2, 3, 6
|
|
1.5
|
საერთო გამყოფი და საერტო ჯერადი
|
v ვისწავლოთ ორი რიცხვის უდიდესი
საერთო გამყოფისა და უმცირესი საერთო ჯერადის მოძებნა;
v გამოვიყენოთ საერთო ჯერადისა და
საერთო გამყოფის ცნებები ამოცანების ამოსახსნელად
|
4
|
7, 8, 9, 10
|
|
I
თავის მიმოხილვა,
I თავის
დამატებითი სავარჯიშოები
|
4
|
13,
15, 16, 17
|
|||
ტესტი#1
|
№ 1
|
||||
ჯგუფური სამუშაო
|
1
|
20
|
|||
ეს საინტერესოა
|
1
|
21
|
|||
შემაჯამებელი სამუშაო #1
|
1
|
22
|
|||
სარეზერვო დრო
|
1
|
23
|
|||
II თავი
|
მოქმედებები წილადებზე
|
26
სთ
|
|||
2.1
|
წილადების შეკრება
|
ვისწავლოთ წილადი და შერეული რიცხვების
შეკრება
|
5
|
24,27,
28, 29, 30
|
|
2.2
|
წილადების გამოკლება
|
ვისწავლოთ წილადი და შერეული რიცხვების
გამოკლება
|
5
|
31,
ნოემბერი
3,
4, 5, 6, 7,
|
|
შემაჯამებელი სამუშაო
#2
|
1
|
ნოემბერი
10
|
|||
2.3
|
წილადების გამრავლება
|
ვისწავლოთ წილადი და შერეული რიცხვების
გამრავლება
|
4
|
11,
12, 13, 14
|
|
2.4
|
წილადების გაყოფა
|
ვისწავლოთ წილადი და შერეული რიცხვების
გამრავლება
|
4
|
17,
18, 19, 20
|
|
ჯგუფური სამუშაო
|
1
|
21
|
|||
II
თავის მიმოხილვა,
II თავის
დამატებითი სავარჯიშოები
|
4
|
24,
25, 26, 27
|
|||
ტესტი #2
|
|||||
შემაჯამებელი სამუშაო #3
|
1
|
28
|
|||
სარეზერვო დრო
|
1
|
დეკემბერი
1
|
|||
თავი III
|
ათწილადები
|
45
|
|||
3.1
|
ათწილადების ჩაწერა და წაკითხვა
|
ვისწავლოთ წილადის ათწილადის სახით
ჩაწერა და წაკითხვა
|
4
|
2,
3, 4, 5
|
|
3.2
|
ათწილადების თვისებები
|
ვისწავლოთ ათწილადის თანრიგები,
რიცხვით ღერძზე მონიშვნა და შედარება
|
3
|
8,
9, 10
|
|
3.3
|
ათწილადების შეკრება და გამოკლება
|
ვისწავლოთ ათწილადების შეკრება
და გამოკლება
|
6
|
11,
12, 15, 16, 17, 18
|
|
შემაჯამებელი სამუშაო #4
|
1
|
19
|
|||
სარეზერვო დრო
|
1
|
22
|
|||
პირველი სემესტრის მასალის გამეორება
|
4
|
23, 24, 25, 26
|
|||
3.4
|
ათწილადის 10-ის ხარისხზე გამრავლება- გაყოფა
|
ვისწავლოთ ათწილადის 10-ზე,
100-ზე, 1000-ზე და ა.შ. გამრავლება-გაყოფა.
|
4
|
||
3.5
|
ათწილადების გამრავლება
|
ვისწავლოთ ათწილადის მთელზე და
ათწილადზე გამრავლება
|
4
|
||
3. 6
|
ათწილადების გაყოფა
|
ვისწავლოთ ათწილადის გაყოფა მთელზე
და ათწილადზე
|
4
|
||
3.7
|
ათწილადების დამრგვალება
|
ვისწავლოთ ათწილადის დამრგვალება
და მიახლოებით გამოთვლებში გამოყენება
|
4
|
||
3. 8
|
ამოცანები ნაწილებზე
|
ვისწავლოთ რიცხვის ნაწილის მოძებნა
და რიცხვის მოძებნა მისი ნაწილის მიხედვით.
|
4
|
||
III
თავის მიმოხილვა,
III თავის
დამატებითი სავარჯიშოები
|
4
|
||||
ტესტი #3
|
|||||
საკონტროლო სამუშაო #3
|
1
|
||||
სარეზერვო დრო
|
1
|
||||
თავი 4
|
გეომეტრიული გარდაქმნები
|
20
|
|||
4.1
|
ღერძული სიმეტრია
|
ვისწავლოთ ღერძულად სიმეტრიული
ფიგურების ამოცნობა და მოცემული ფიგურის სიმეტრიული ფიგურის აგება
|
3
|
||
4.2
|
პარალელური გადატანა
|
ვისწავლოთ ფიგურათა პარალელური
გადატანა. მისი გამოყენება
|
3
|
||
4.3
|
კუთხის გრადუსული ზომა
|
ვისწავლოტ კუთხის გრადუსული ზომის
დადგენა
|
4
|
||
4. 4
|
მოცულობა
|
ვისწავლოთ კუბისა და პარალელეპიპედის
მოცულობის გაზომვა
|
4
|
||
IV
თავის მიმოხილვა,
IV თავის
დამატებითი სავარჯიშოები
|
4
|
||||
ჯგუფური სამუშაო
|
|||||
ტესტი #4
|
|||||
საკონტროლო სამუშაო
#4
|
1
|
||||
სარეზერვო დრო
|
1
|
||||
V თავი
|
პროპორციული დამოკიდებულება
|
32
სთ
|
|||
5.1
|
პროპორცია
|
გავეცნოთ პროპორციას და მისი უცნობი
წევრის პოვნის წესს.
|
4
|
||
5.2
|
პროპორციული დამოკიდებულება სიდიდეებს
შორის
|
ვისწავლოთ პირდაპირპროპორციული
და უკუპროპორციული დამოკიდებულობების ამოცნობა და პრაქტიკული ამოცანების ამოხსნაში
გამოყენება.
|
4
|
||
5.3
|
სიდიდის დაყოფა პროპორციულ ნაწილებად
|
ვისწავლოთ სიდიდის მოცემული რიცხვების პ[როპორციულ ნაწილებად
დაყოფა.
|
4
|
||
5.4
|
წრიული დიაგრამა
|
ვისწავლოთ წრიული დიაგრამის აგება
და მონაცემთა წარმოდგენა წრიული დიაგრამის საშუალებით.
|
4
|
||
5.5
|
მონაცემთა საშუალო
|
ვისწავლოთ მონაცემების საშუალოს
გამოთვლა და გამოყენება
|
5
|
||
ჯგუფური სამუშაო
|
|||||
V
თავის მიმოხილვა,
V თავის
დამატებითი სავარჯიშოები
|
5
|
||||
ტესტი # 5
|
|||||
გამეორება
|
4
|
||||
საკონტროლო წერა
|
№5
|
1
|
|||
სარეზერვო დრო
|
1
|
||||
2011-2012 წლის
სამუშაო გეგმა
საგანი: მათემატიკა
კლასი: VII
სკოლა:
მასწავლებელი: sofio foCxiZe
ვამტკიცებ სკოლის
დირექტორი :
2011-2012 წლის სამუშაო გეგმა
საგანი: მათემატიკა
კლასი: XII
სკოლა:
მასწავლებელი: sofio foCxiZe
ვამტკიცებ სკოლის
დირექტორი
მასწავლებლის
სახელი, გვარი
|
N
|
სასწავლო
საგნის
სახელწოდება.
|
მათემატიკა
|
სწავლების
კლასი
|
XII.
|
სასწავლო საგნის ხანგრძლივობა
|
ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლის ყოველი
საფეხურის
ყოველ კლასში მათემატიკა ისწავლება
როგორც სავალდებულო საგანი.
XII კლასში წელიწადში 144სთ.
|
საგნის სწავლების
მიზნები
და
ამოცანები.
|
ზოგადსაგანმანათლებლო
სკოლაში მათემატიკის სწავლების ძირითადი მიზნებია:
• მოსწავლეებისათვის აზროვნების უნარის განვითარება;
• დედუქციური და ინდუქციური მსჯელობის, შეხედულებათა
დასაბუთების მოვლენებისა და ფაქტების ანალიზის უნარის განვითარება;
•
მათემატიკის, როგორც სამყაროს აღწერისა და მეცნიერების
უნივერსალური ენის ათვისება;
•
მათემატიკის, როგორც ზოგადსაკაცობრიო კულტურის
შემადგენელი ნაწილის გაცნობიერება;
•
სწავლის შემდგომი ეტაპისათვის ან პროფესიული
საქმიანობისათვის მომზადება;
•
ცხოვრებისეული ამოცანების გადასაწყვეტად საჭირო ცოდნის
გადაცემა და ამ ცოდნის გამოყენების უნარის განვითარება.
|
სასწავლო პროგრამის
შინაარსი.
|
პროგრამის შინაარსი
1.
ცხვებთან დაკავშირებული
რომელიმე ალგორითმი (მაგალითად, ევკლიდეს ალგორითმი).
2.
კავშირი
ინფორმაციულ/საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებსა და რიცხვთა თეორიებს შორის.
3.
ლოგარითმული სკალა.
4.
პოლინომიალური, წილად-წრფივი,
კვადრატული/კუბური ფესვის შემცველი ფუნქციები.
5.
კვადრატული ფესვის შემცველი ერთუცნობიანი განტოლებები.
6.
ვარიანტების
დათვლის ხერხები და ფორმულები, კომბინატორული ფორმულები.
7.
ორი
სიმრავლის დეკარტული ნამრავლი; ორ სიმრავლეს შორის ასახვა, შებრუნებული ასახვა, სიმრავლის
წინასახე.
8.
გრაფები და ხისებრი დიაგრამები:
გრაფის განსაზღვრებa, გრაფის გამოსახვის ალგებრული და გეომეტრიული ხერხები.
9.
ფუნქციური დამოკიდებულება
ფიგურის ზომებს შორის.
10.
ვექტორები სივრცეში, ვექტორული
ნამრავლი.
11.
გეომეტრიული გარდაქმნის
გამოსახვა დეკარტულ კოორდინატებში სიბრტყეზე.
12.
კუბის,
მართკუთხა პარალელეპიპედის, მართი პრიზმის, პირამიდის, ცილინდრისა და კონუსის გვერდითი
და სრული ზედაპირის ფართობი და მოცულობა.
13.
მონაცემთა
შეგროვების საშუალებანი: შერჩევითი მეთოდი, შერჩევა და ვარიაციული მწკრივი; შერჩევის
რიცხვითი მახასიათებლები (მედიანა, საშუალო მნიშვნელობა, საშუალო კვადრატული გადახრა).
14.
მონაცემთა
მოწესრიგებული ერთობლიობების რაოდენობრივი და თვისობრივი ნიშნები: დაწყვილებული მონაცემები,
კორელაცია.
15.
მონაცემთა
წარმოდგენის საშუალებანი თვისობრივი და რაოდენობრივი მონაცემებისთვის. გაფანტულობის
დიაგრამა, მისადაგების წირი.
16.
ალბათობა:
პირობითი ალბათობა, ხდომილობათა დამოუკიდებლობა.; ალბათობათა ჯამისა და ნამრავლის
ფორმულები; დიდ რიცხვთა კანონი (გაცნობის წესით).
|
Kკურსის
ორგანიზაცია.
საკლასო
მენეჯმენტი.
მეცადინეობის
ფორმები.
სწავლების
ფორმები.
|
ინდივიდუალური, ჯგუფური
ლექციური
ინტერაქტიური, დისკუსია,
ილუსტრაციების
გამოყენება,
მოდელების გამოყენება,
ამოცანების
ამოხსნა,
ტესტური დავალებები,
დამოუკიდებელი წერითი დავალებები.
|
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები და მათი ინდიკატორები
|
მიმართულება: რიცხვები და მოქმედებები.
მათ.XII.1. მოსწავლეს შეუძლია პრაქტიკული საქმიანობიდან მომდინარე
პრობლემების გადაწყვეტა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
მათ.XII.2. მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა-დამტკიცების პროცესისა და მისი შედეგის ანალიზი.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
მიმართულება:
კანონზომიერებები და ალგებრა
მათ.XII.3. მოსწავლეს შეუძლია ფუნქციის ან
ფუნქციათა ოჯახის თვისებების კვლევა და დადგენა და ამ თვისებების
ინტერპრეტირება კონტექსტთან მიმართებაში.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
მათ.XII.4. მოსწავლეს შეუძლია დისკრეტული მათემატიკის მეთოდების
გამოყენება მოდელირებისას და პრობლემების გადაჭრისას.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
მიმართულება: გეომეტრია და სივრცის აღქმა
მათ.XII.5. მოსწავლეს შეუძლია ფიგურების ან მათი ელემენტების ზომების პოვნა/შეფასება და მათი გამოყენება პრაქტიკული პრობლემების გადაჭრისას.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
მათ.XII.6. მოსწავლეს შეუძლია გეომეტრიული გარდაქმნების
დახასიათება და მათი გამოყენება გეომეტრიული პრობლემების გადაჭრისას.
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
მიმართულება: მონაცემთა ანალიზი, ალბათობა და
სტატისტიკა
მათ.XII.7. მოსწავლეს შეუძლია
მონაცემთა წარმოდგენა დასმული ამოცანის
ამოსახსნელად ხელსაყრელი ფორმით და მათი
ინტერპრეტაცია.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
არჩევს მონაცემთა წარმოდგენის
შესაფერის გრაფიკულ ფორმებს, ასაბუთებს თავის არჩევანს, აგებს და განმარტავს
ცხრილებს/დიაგრამებს;
·
დაწყვილებული მონაცემებისთვის
ქმნის გაფანტულობის დიაგრამას, თვისობრივად აღწერს მის ფორმას (რომელიმე წირის მაგალითად
წრფის, პარაბოლის, მიდამოში კონცენტრაცია), აგებს საუკეთესო მისადაგების წრფეს;
·
ადგენს სიხშირეთა
განაწილებას, წარმოადგენს მას გრაფიკულად და აღწერს მის ფორმას (მაგალითად, სიმეტრიულობა/ასიმეტრიულობა, მაქსიმუმის/მინიმუმის წერტილები).
მათ.XII.8. მოსწავლე აღწერს
შემთხვევითობას ალბათური მოდელების საშუალებით.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
მათ.XII.9. მოსწავლეს შეუძლია
მონაცემთა ანალიზი და დასკვნების ჩამოყალიბება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
ირჩევს მოცემული შერჩევისთვის
ისეთ რიცხვით მახასიათებლებს, რომლებიც ხელსაყრელია ამოცანის ამოსახსნელად და
ასაბუთებს თავის არჩევანს, ითვლის და ითვალისწინებს არჩეულ მახასიათებლებს
გადაწყვეტილების მიღებისას;
·
ახდენს მონაცემთა ინტერპოლაციას/ექსტრაპოლაციას
საუკეთესო მისადაგების წრფის საშუალებით;
·
ამოიცნობს ჩანაცვლებას
შერჩევისა და გამოკითხვის ნიმუშში, მსჯელობს თუ როგორ ზეგავლენას ახდენს
შერჩევითი მეთოდი და შერჩევის მოცულობა დასკვნათა სანდოობაზე;
·
ითვლის კორელაციის
კოეფიციენტს და მსჯელობს დაწყვილებულ მონაცემებს შორის წრფივი კავშირის შესახებ.
|
სასწავლო
კურსის
შეფასება.
|
Ø
საშინაო დავალება
Ø
საკლასო დავალება
Ø
შემაჯამებელი სამუშაო
|
რესურსები.
|
სახელმძღვანელო “მათემატიკა” ავტორები: გურამ გოგიშვილი, თეიმურაზ ვეფხვაძე, ია მებონია, ლამარა ქურჩიშვილი.
გამომცემლობა “ინტელექტი” 2011
წელი;
მასწავლებლის სარეკომენდაციო წიგნი ავტორები: გურამ გოგიშვილი, თეიმურაზ ვეფხვაძე, ია მებონია,
ლამარა ქურჩიშვილი.
|
თემატური
გეგმა.
|
I
Tavi ( 22 saaTi )
gameoreba.
simravle. asaxva.
1. simravle. moqmedebebi simravleebze.
2. simravlis qvesimravleebad dayofa. klasifikacia.
3. ori simravlis dekartuli namravli.
4. asaxva. Seqceuli asaxva.
5. grafTa Teoriis elementebi.
6. debulebaTa dasabuTebis xerxebi.
7.
kombinatorika.
Semajamebeli samuSao
II
Tavi (
17 saaTi )
albaToba.
1. xdomilobaTa sivrce. xdomilobis albaToba.
2. operaciebi xdomilobebze.
3. damoukidebeli xdomilobebi.
4. pirobiTi albaToba. xdomilobaTa namravlis albaToba.
5. did ricxvTa kanonis Sesaxeb.
Semajamebeli samuSao
III Tavi (
13 saaTi )
moduluri
ariTmetika.
1. gayofadobis Tvisebebi mTel ricxvTa simravleze.
2. algoriTmi. evklides algoriTmi.
3. evklides algoriTmis gamoyeneba.
4. moduluri ariTmetika.
5. moduluri ariTmetikis gamoyeneba.
Semajamebeli samuSao
IV Tavi (
21 saaTi )
funqcia.
1. ricxviTi funqcia. ricxviTi funqciis mocemis xerxebi.
2. operaciebi funqciebze. funqciaTa kompozicia.
3. wrfivi funqcia. funqciis cvlilebis siCqare.
4. polinomuri funqcia.
5. zogierTi racionaluri da iracionaluri funqcia.
6. maCvenebliani funqciebis gamoyenebis magaliTebi.
Semajamebeli samuSao
V Tavi ( 20
saaTi )
geometriuli figurebi.
1. veqtorebi sivrceSi.
2. koordinatebi sivrceSi.
3. veqtorebis da koordinatebis gamoyeneba.
4. cilindri. konusi.
5. birTvi. sfero.
6. moculoba.
Semajamebeli samuSao
7. saSualo sidideebi da maTi gamoyeneba amocanebSi.
8. geometriuli albaToba.
9. geometriis logikuri agebulebis Sesaxeb. sxvadasxva geometriebi.
Semajamebeli samuSao
VI Tavi (
22 saaTi)
monacemTa analizi
da statistika.
1. populacia da SerCeva.
2. SerCevis ricxviTi maxasiaTeblebi.
3. dawyvilebuli monacemebi. korelacia. gabnevis diagrama.
6. amocanebi gameorebisaTvis.
Semajamebeli samuSao
|
მასწავლებლის
სახელი, გვარი და საკონტაქტო ინფორმაცია
|
სოფიო ფოჩხიძე
577 616 732
|
სასწავლო
საგნის სახელწოდება
|
მათემატიკა
|
სწავლების
კლასი
|
XI
|
სასწავლო
საგნის ხანგრძლივობა
|
ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლის ყოველი საფეხურის ყოველ კლასში მათემატიკა
ისწავლება როგორც სავალდებულო საგანი.
XI
კლასში წელიწდში 163 საათი
|
საგნის
სწავლების მიზნები და ამოცანები
|
ზოგადსაგანმანათლებლო
სკოლაში მათემატიკის სწავლების ძირითადი მიზნებია:
• მოსწავლეებისათვის აზროვნების უნარის განვითარება;
• დედუქციური
და ინდუქციური მსჯელობის, შეხედულებათა დასაბუთების მოვლენებისა და ფაქტების
ანალიზის უნარის განვითარება;
•
მათემატიკის, როგორც
სამყაროს აღწერისა და მეცნიერების უნივერსალური ენის ათვისება;
•
მათემატიკის, როგორც
ზოგადსაკაცობრიო კულტურის შემადგენელი ნაწილის გაცნობიერება;
•
სწავლის შემდგომი
ეტაპისათვის ან პროფესიული საქმიანობისათვის მომზადება;
•
ცხოვრებისეული ამოცანების
გადასაწყვეტად საჭირო ცოდნის გადაცემა და ამ ცოდნის გამოყენების უნარის
განვითარება.
|
სასწავლო
პროგრამის შინაარსი
|
1.
ნამდვილ რიცხვთა ქვესისტემები:
რაციონალურ და ირაციონალურ რიცხვთა სიმრავლეები.
2.
სხვადასხვა პოზიციური სისტემები
და მათ შორის კავშირები.
3.
სხვადასხვა სახით მოცემული
რიცხვების შედარება/დალაგება.
4. ალგებრული
მოქმედებები ნამდვილ რიცხვებზე.
5. ნამდვილი რიცხვის
დამრგვალება და არითმეტიკული მოქმედებების შედეგის შეფასება, არითმეტიკული მოქმედებების
შედეგის მიახლოებითი მნიშვნელობის მოძებნა.
6. რიცხვის ხარისხი და ლოგარითმი (ნებისმიერი ფუძით).
7.
ძირითადი
ლოგარითმული იგივეობა.
8.
ნამრავლის,
შეფარდების და ხარისხის ლოგარითმი.
9. ნაშთების არითმეტიკის
ელემენტები.
10. უსასრულოდ დიდი და უსასრულოდ მცირე სიდიდეები და მათზე მოქმედებები მიმდევრობების და ფუნქციების კონტექსტში.
11. ტრიგონომეტრიული, უბან-უბან წრფივი, საფეხურებრივი, მაჩვენებლიანი,
ლოგარითმული ფუნქციები: განსაზღვრის არე და მნიშვნელობათა სიმრავლე; ნულები, მაქსიმუმები
და მინიმუმები; ზრდადობის/კლებადობის და ნიშანმუდმივობის შუალედები.
12. ფუნქციის პერიოდულობა და პერიოდი.
13. ფუნქციის გრაფიკის გეომეტრიული თვისებები.
14. ძირითადი დამოკიდებულებები ერთი და იგივე არგუმენტის ტრიგონომეტრიულ
ფუნქციებს შორის.
15. დაყვანის ფორმულები.
16. მაჩვენებლიანი განტოლებები და უტოლობები და მაჩვენებლიანი
განტოლებების და უტოლობების ამოხსნა.
17. ლოგარითმული განტოლებები და უტოლობები: მუდმივფუძიანი ლოგარითმული განტოლებების და უტოლობების ამოხსნა.
18. წრფივი ოპტიმიზაციის ამოცანები სიბრტყეზე.
19. მათემატიკური ინდუქცია და მისი გამოყენება რეკურენტული წესით
მოცემული რიცხვითი მიმდევრობის ზოგადი წევრის ფორმულის მისაღებად (მაგალითად: არითმეტიკული/გეომეტრიული
პროგრესია, ფიბონაჩის მიმდევრობა).
20. წრფეებს შორის, წრფესა და სიბრტყეს შორის, სიბრტყეებს შორის
მიმართებები სივრცეში.
21. წერტილის, წრფის, მონაკვეთის ორთოგონალური დაგეგმილება სიბრტყეზე.
22. მანძილი წერტილიდან სიბრტყემდე.
23. წრფისა და სიბრტყის ურთიერთმართობულობა და ურთიერთმართობულობის
ნიშანი.
24. წრფისა და სიბრტყის პარალელობა და პარალელობის ნიშანი.
25. სიბრტყეთა პარალელობა და პარალელობის ნიშანი.
26. კუთხე სიბრტყეებს შორის.
27. სიბრტყეთა ურთიერთმართობულობა და ურთიერთმართობულობის ნიშანი.
28. კუთხე წრფესა და სიბრტყეს შორის.
29. ორწახნაგა კუთხე და მისი ზომა.
30. სიბრტყისადმი მართობი და დახრილი.
31. თეორემა სამი მართობის შესახებ.
32. ცილინდრი და მისი ელემენტები: რადიუსი, მსახველი, ფუძე, სიმაღლე,
ცილინდრის ღერძი.
33. ცილინდრის ღერძული კვეთა.
34. კონუსი და მისი ელემენტები: წვერო, ფუძე, მსახველი, სიმაღლე.
35. კონუსის ღერძული კვეთა.
36. ბირთვი, სფერო და მათი ელემენტები: ცენტრი, რადიუსი, დიამეტრი.
37. ბირთვის კვეთა სიბრტყით.
38. ვექტორები და მათზე მოქმედებები: შეკრება, სკალარზე გამრავლება,
სკალარული ნამრავლი.
39. კუთხე ორ ვექტორს შორის; ვექტორის სიგრძე.
40. ვექტორებისა და ვექტორული ოპერაციების გამოსახვა კოორდინატებში.
41. გეომეტრიული გარდაქმნები სიბრტყეზე: გადაადგილებები და მსგავსების
გარდაქმნები.
42. ფიგურის (მრავალკუთხედის, წრის) ინვარიანტები გეომეტრიული
გარდაქმნის მიმართ.
43. სივრცული ფიგურის კვეთები და გეგმილები.
44. მონაცემთა შეგროვების საშუალებანი: კითხვარის/ანკეტის შედგენა
და რესპონდენტთა გამოკითხვა (წარმომადგენლობითი ჯგუფის შერჩევის გარეშე).
45. მონაცემთა კლასიფიკაცია და ორგანიზაცია: რაოდენობრივ მონაცემთა
დაჯგუფება სასრული რაოდენობის ინტერვალთა კლასებად.
46. მონაცემთა მოწესრიგებული ერთობლიობების რაოდენობრივი და თვისობრივი
ნიშნები: ტიპური და გამორჩეული (მაგალითად, ექსტრემალური, იშვიათი) მონაცემები; სიხშირეთა
განაწილება; დაგროვილი სიხშირე, დაგროვილი ფარდობითი სიხშირე; მონაცემთა პოზიციის
მახასიათებელი - რანგი.
47. მონაცემთა წარმოდგენის საშუალებანი თვისობრივი და რაოდენობრივი
მონაცემებისთვის: დიაგრამის ნაირსახეობანი (ფოთლებიანი ღეროების მსგავსი დიაგრამები,
ჰისტოგრამა, სიხშირული პოლიგონი, ოგივა, დაგროვილ ფარდობით სიხშირეთა დიაგრამა).
48. შემაჯამებელი რიცხვითი მახასიათებლები თვისობრივი და დაუჯგუფებელი
რაოდენობრივი მონაცემებისთვის: მონაცემთა გაფანტულობის საზომები (სტანდარტული გადახრა).
49. ალბათობა: ოპერაციები ხდომილობებზე (ხდომილობათა გაერთიანება,
თანაკვეთა); დამოუკიდებელ ხდომილებათა ალბათობების გამოთვლა ჯამის ალბათობისა და
კომბინატორული ანალიზის გამოყენებით; გეომეტრიული ალბათობა მონაკვეთზე
და ბრტყელ ფიგურაზე.
|
კურსის
ორგანიზაცია.
საკლასო
მენეჯმენტი.
მეცადინეობის
ფორმები.
სწავლების
ფორმები.
|
ინდივიდუალური,
ჯგუფური,
ლექციური,ინტერაქტიური,
დისკუსია,
ილუსტრაციების
გამოყენება,
მოდელების
გამოყენება,
მოცანების
ამოხსნა.
ტესტური
დავალებები,
დამოუკიდებსლი
წერითი დავალებები
|
წლის
ბოლოს მისაღწევი შედეგები და მათი ინდიკატორები
|
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები და მათი ინდიკატორები
მიმართულება: რიცხვები და მოქმედებები
მათ.XI.1. მოსწავლეს შეუძლია რიცხვთა პოზიციური სისტემების/ნამდვილ
რიცხვთა სიმრავლეების ერთმანეთთან დაკავშირება.
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
მათ.XI.2. მოსწავლეს შეუძლია ნამდვილ რიცხვებზე მოქმედებების
შესრულება სხვადასხვა ხერხით და ამ მოქმედებათა შედეგის შეფასება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
მათ.XI.3. მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა-დასაბუთების სხვადასხვა
ხერხების გამოყენება.
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
მათ.XI.4. მოსწავლეს შეუძლია პრაქტიკული საქმიანობიდან მომდინარე
პრობლემების გადაწყვეტა.
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
მიმართულება:
კანონზომიერებები და ალგებრა
მათ. XI.5 მოსწავლეს შეუძლია ფუნქციებისა და მათი თვისებების
გამოყენება რეალური ვითარების მოდელირებისას.
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
მათ. XI.6 მოსწავლეს შეუძლია გრაფიკული, ალგებრული მეთოდებისა
და ტექნოლოგიების გამოყენება ფუნქციის/ფუნქციათა ოჯახის თვისებების შესასწავლად.
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
მათ.XI.7 მოსწავლეს შეუძლია დისკრეტული
მათემატიკის ცნებებისა და აპარატის გამოყენება მოდელირებისას
და პრობლემების გადაჭრისას.
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
მიმართულება:
გეომეტრია და სივრცის აღქმა
მათ.XI.8 მოსწავლეს შეუძლია ვექტორებზე ოპერაციების შესრულება
და მათი გამოყენება გეომეტრიული და საბუნებისმეტყველო პრობლემების გადაჭრისას.
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
მათ.XI.9 მოსწავლეს შეუძლია დედუქციურ/ინდუქციური მსჯელობის და ალგებრული ტექნიკის გამოყენება გეომეტრიულ დებულებათა დასამტკიცებლად.
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
მათ.XI.10 მოსწავლეს შეუძლია გეომეტრიული გარდაქმნების დახასიათება
და მათი გამოყენება გეომეტრიული პრობლემების გადაჭრისას.
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
მათ.XI.11 მოსწავლეს შეუძლია სივრცული ფიგურის კვეთებისა და
გეგმილების გამოყენება სივრცული ფიგურის შესასწავლად.
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
მიმართულება: მონაცემთა ანალიზი, ალბათობა და
სტატისტიკა
მათ.XI.12 მოსწავლეს შეუძლია
დასმული ამოცანის ამოსახსნელად საჭირო მონაცემების მოპოვება.
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
მათ.XI.13 მოსწავლეს შეუძლია
მონაცემთა წარმოდგენა ამოცანის ამოსახსნელად
ხელსაყრელი ფორმით და მათი ინტერპრეტაცია.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
ირჩევს მონაცემთა წარმოდგენის შესაფერის გრაფიკულ ფორმებს, ასაბუთებს
თავის არჩევანს, აგებს და განმარტავს ცხრილებს/დიაგრამებს (მათ შორის ინტერვალთა
კლასებად დაჯგუფებული მონაცემებისათვის);
·
ადგენს სიხშირეთა განაწილებას, წარმოადგენს მას გრაფიკული ფორმით და
აღწერს მას სიმეტრიულობის, მოდების რაოდენობის, გაშლილობის ან სხვა ნიშნების
საშუალებით;
·
ერთი გრაფიკული ფორმით წარმოდგენილ მონაცემებს წარმოადგენს
განსხვავებული გრაფიკული ფორმით და წარმოაჩენს თითოეული ფორმის ხელსაყრელ და
არახელსაყრელ მხარეებს;
·
ამოიცნობს დიაგრამის მცდარ ინტერპრეტაციებს ან არაკორექტულად
აგებულ/გაფორმებულ დიაგრამებს, განმარტავს და ასწორებს ნაკლს.
მათ.XI.14 მოსწავლეს შეუძლია
შემთხვევითობის ალბათური მოდელების საშუალებით აღწერა.
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
აღწერს შემთხვევითი
ექსპერიმენტის ელემენტარულ ხდომილობათა სივრცეს, ითვლის დამოუკიდებელ
ხდომილობათა ალბათობებს (მათ შორის ჯამის ალბათობის ფორმულების გამოყენებით);
·
ითვლის რთულ ხდომილობათა ალბათობებს კომბინატორული ანალიზის გამოყენებით;
·
შემთხვევითი ექსპერიმენტის ჩასატარებლად ერთ მოწყობილობას ცვლის მისი
ეკვივალენტური სხვა მოწყობილობით და ასაბუთებს არჩევანს.
მათ.XI.15 მოსწავლეს შეუძლია
მონაცემთა ანალიზი და დასკვნების ჩამოყალიბება.
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
ითვლის და იყენებს
შემაჯამებელ რიცხვით მახასიათებლებს დაუჯგუფებელ მონაცემთა ერთობლიობების
დასახასიათებლად/შესადარებლად და მოსაზრებათა/არგუმენტების შესაფასებლად;
·
განსაზღვრავს მოდალურ
კლასს და აფასებს საშუალოს, მედიანას და დიაპაზონს დაჯგუფებულ მონაცემთა
სიმრავლისთვის, ითვალისწინებს მათ რეალურ ვითარებაში გადაწყვეტილების მიღებისას;
·
გამოთქვამს ვარაუდს
ხდომილობის მოსალოდნელობის შესახებ მონაცემთა საფუძველზე (მაგალითად, ფარდობითი სიხშირის
მიხედვით) და ასაბუთებს
ვარაუდის მართლზომიერებას.
|
სასწავლო
კურსის შეფასება
|
Ø საშინაო დავალება
Ø საკლასო დავალება
Ø შემაჯამებელი სამუშაო
|
რესურსები
|
სახელმძღვანელო“
მათემატიკა“ ავტორები: გურამ გოგიშვილი,თეიმურაზ ვეფხვაძე, ია მებონია, ლამარა ქურჩიშვილი.
გამომცემლობა
„ინტელექტი“ 2012 წელი.
მასწავლებლის
სარეკომენდაციო წიგნი ავტორები: გურამ გოგიშვილი,თეიმურაზ ვეფხვაძე, ია მებონია,
ლამარა ქურჩიშვილი.
ინტერნეტ
საიტები: www. Skoool.ge,
www.tpdc.ge
|
დეეწ
ReplyDelete